بهترین اخبار روز جدید از سایت های مختلف | موزیک سهیل

اخبار جدید سایت های جدید - موزیک سهیل
مشخصات بلاگ

موزیک سهیل - خبرهای روز سایت ها و وبلاگ های جدید - تنها بلاگ خبر های جدید سایت ها - وبلاگ موزیک سهیل را دنبال کنید و از فوق العاده ترین مطالب سایت ها لذت ببرید
وبلاگ شخصی موزیک سهیل

طبقه بندی موضوعی
شنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۰، ۰۴:۳۴ ب.ظ

مرکز فروش کیسه فصد خون

 

غلام های حضرت کاظم (ع) از سقالبه و روم بودند و امام (ع) نزدیک آن ها بود شبی از آن ها شنید با زبان سقلبی و رومی میگفتند که در کشور خودمان هر سال فصد انجام میدادیم ولی در اینجا فصد نیست زمانیکه صبح شد امام (ع) به سوی بعض اطباء رفت فرمود فلان شخص را در رگ فلان و فلان، فصد کن و فلان شخص دیگر را در رگ فلان و فلان فصد کن سپس به یاسر خادم فرمود خودت فصد نکن ولی یاسر خادم فصد انجام داد و دستش ورم کرد و عفونی شد امام (ع) فرمود ای یاسر چه شده است؟

در زالو هم همینطور است زیرا زالو کاری نمیکند و بیشتر حرکات کیسه فصد خون و مانند این ها در آن مهم است. از این روایت بهره برداری میشود که درمان خارش، داروست و اگر متوسط بود، فصد و اگر خوب نشد و خارش شدید بود حجامت همزمان دو ساق پا بمدت سه بار و پشت سر هم در سه روز. مقدار بسیار کمی از آهن برای تولید سایر پروتئینها از جمله میوگلوبین (پروتئین سلولهای ماهیچه) و بعضی از آنزیمها مورد استفاده قرار میگیرد. 2.رفع ریزش مو بعضی از پزشکان از زالو درمانی برای رفع ریزش مو استفاده می کنند. استفاده میشود که فصد بهتر از عمل جراحی است و شکی در اهمیت فصد وجود ندارد. در هر نوبت بسته به وضعیت بیمار و نظر پزشک حدود 200 تا 500 میلی لیتر خون از بیمار گرفته و در کیسه های فصد خون جمع آوری میشود.

این کیسه یک محفظه ایمن و مناسب به جهت جمع آوری و نگهداری خون و فراوردههای خونی است. موید این مطلب در رساله ذهبیه است زیرا بیشتر راجع به حجامت صحبت میکند و کمتر راجع به فصد صحبت میکند. ۴- کسی که فصد میکند بایستی کاری کند که کمتر درد کند یعنی جاهایی که گوشت کمتر باشد. بیشترین رگی که درد میکند رگ حبل الذراع و قیفال است چون به عضله وصل است و پوست محکم است و بهترین رگها، رگ باسلیق و اکحل است چون در محلی است که گوشت کمتر است (در آرنج و نزدیک کف دست باشد) (رساله ذهبیه). باید به رگهایی بزند که گوشت کمتر باشد و اگر رگ تنها باشد و گوشت نباشد دردش کمتر است و اگر گوشت زیاد باشد درد دارد.

استفاده میشود مقدار خونی که به وسیلهی حجامت خارج میشود کمتر از خونی است که به وسیلهی فصد خارج میشود. اهدای خون از اهمیت به سزایی برخوردار است. در ضمن، برخلاف حجامت که شما به دنبال پیشگیری یا درمان برخی بیماری ها در خودتان هستید، در اهدای خون، شما به فکر تأمین سلامتی دیگرانید، کمکی که هیچ جایگزینی هم ندارد. راجع به حجامت، بعضی ها اشکالی مطرح میکنند. در این روایت فصد آمده است البته به تنهایی درمان کامل نیست و آب شوید و عسل هم به آن اضافه شود. بنابراین فصد هم نیازمند گرمی دارد و باید در مناطق گرم صورت پزیرد در حالیکه اینگونه قائل نیستند. بودن بخاری در پشت انسان هم یک جور گرم کردن است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۱۳
soheil shahriyari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی