بهترین اخبار روز جدید از سایت های مختلف | موزیک سهیل

اخبار جدید سایت های جدید - موزیک سهیل
مشخصات بلاگ

موزیک سهیل - خبرهای روز سایت ها و وبلاگ های جدید - تنها بلاگ خبر های جدید سایت ها - وبلاگ موزیک سهیل را دنبال کنید و از فوق العاده ترین مطالب سایت ها لذت ببرید
وبلاگ شخصی موزیک سهیل

طبقه بندی موضوعی

سفر به زنجان سوغاتی های فراوانی را برای شما به ارمغان می آورد و لذت های آشپزی و صنایع دستی مختلف اجازه نمی دهد دست خالی به خانه بروید.

امروز هم سری به زنجان می زنیم تا با سوغاتی های خوشمزه اش عزاداری کنیم. سوغات زنجان از چاقو و صنایع دستی گرفته تا شیرینی و غذا در انواع طعم ها. چمدانتان را رها کنید که پر از سوغاتی های جذاب زنجان می شود. با رهی نو همراه باشید.

 

معرفی سوغات زنجان

 

صنایع دستی زنجانی شامل ریخته گری موم، نقره سازی، ملیله دوزی، گلدوزی، چاقو و قالی بافی است. در نتیجه شما مجاز هستید هر چیزی را که دوست دارید به عنوان سوغات بیاورید. چه شیرینی و نان سنتی و چه محصولاتی مانند پیازچه را ترجیح دهید، مطمئناً عزیزانتان از غذاهای خوشمزه لذت خواهند برد. در سفر امتحان شیرینی زنجانی را فراموش نکنید. از شما دعوت می کنم تا با نان و شیرینی زنجانی همراه باشید.

 

لیست صنایع دستی زنجان

 

صنعت صنایع دستی به غیر از مواد غذایی همیشه از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است. صنایع دستی زنجان قطعا یکی از بهترین سوغاتی هایی است که می توانید از این شهر به خانه بیاورید.

 

چاقوهای معروف زنجان

 

چاقو یکی از معروف ترین سوغاتی های زنجان است. زنجان سابقه طولانی در چاقوسازی دارد و امروزه ماشین آلات مدرن چاقوسازی محبوبیت و جذابیت خود را در این صنعت حفظ کرده است. چاقوهای تولیدی زنجان از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند که با چکش کاری و حرارت دهی تیز و سخت می شوند. چاقوهای زنجانی با توجه به کارکردشان پیدا می شوند و طول عمر آنها تضمین شده است.

 

چاقو زنجان

 

در اینکه چاقوهای زنجان به تیزی معروف هستند شکی نیست. چاقوی زنجانی به دلیل داشتن دسته های نشکن و تیغه های ضد زنگ یکی از کامل ترین لوازم آشپزخانه در دسترس است. ساخت چاقو در زنجان به دوران هخامنشیان برمی گردد. بیش از 200 نوع چاقو در زنجان یافت می شود و چاقوهای آشپزخانه در نوع خود بی نظیر هستند.

 

هنر باستانی زنجانی، گلدوزی روی ملیله

 

زنجان به ملیله دوزی معروف است که قدمت آن به قرن دهم می رسد. در دوران سلجوقیان و صفویان این صنعت رونق گرفت. سابقه طولانی ملیله کاری در آثار تاریخی زنجان ثبت شده است. صنعت، شاخه‌ای از فلزکاری است که پیش از دوران پهلوی، هنر بومی زنجان بوده است. نگاهی به طرح های منحصر به فرد بته جکه، فرنگی و پیچک در بازارهای زنجان. در واقع این یکی از بهترین سوغاتی هایی خواهد بود که تا به حال از زنجان دریافت می کنید.

هنر مسگری ایران از دیرباز وجود داشته است

بشر اولین فلز مس را کشف کرد. سابقه طولانی مسگری در ایران نیز وجود دارد. یافتن بازار مس در هر شهری که بازدید می کنید بسیار رایج است.در زنجان نیز یکی وجود دارد که قدمت آن به دوره سلجوقی و ایلخانی می رسد. ایجاد نقش روی فلز از طریق کنده کاری انجام می شود. بازار مسگرهای این شهر مکانی عالی برای خرید انواع غذاهای منحصر به فرد و زیبا و هدیه دادن آنها به عزیزان خود و سایر علاقه مندان به خواص درمانی این ظروف است.

زنجان به صنایع دستی متنوع و پرطرفدارش معروف است.از جمله صنایع دستی معروف زنجان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

  • ملیله کاری
  • سوزن دوزی
  • dyeing
  • مینیاتور و منبت
  • Charuq
  • نمد بافی
  • قالی بافی
  • جاجیم بافی
  • ظروف مسی

 

سوغات زنجان را از کجا بخریم؟

 

بازار زنجان هر آنچه را که نیاز دارید از سیر گرفته تا پیاز را در اختیار شما قرار می دهد. برای دسترسی به بازار باید از چهارراه امیرکبیر عبور کرد. این بازار در سعدی جنوبی قرار دارد که می توانید در آن مسیر پیاده روی کنید. قسمت های بالا و پایین بازار را میدان فردوسی واقع در سبزه میدان تقسیم می کند.

در بازار پایین، انواع صنایع دستی را می یابید. خرید قالیچه و فرش و ملیله در بازار بالا امکان پذیر است. جالب است بدانید که بازار سوغاتی که پیدا می کنید به دوران آقا محمدخان قاجار برمی گردد.

 

برای اینکه مطمئن شوید هر آنچه را که می خواهید در زنجان به راحتی بدست می آورید، هتلی را در نزدیکی بازار زنجان انتخاب کنید. آیا زنجان برای شما تجربه خوشایندی بوده است؟ سوغاتی های دیگر چطور؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۱۱
soheil shahriyari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی