بهترین اخبار روز جدید از سایت های مختلف | موزیک سهیل

اخبار جدید سایت های جدید - موزیک سهیل
مشخصات بلاگ

موزیک سهیل - خبرهای روز سایت ها و وبلاگ های جدید - تنها بلاگ خبر های جدید سایت ها - وبلاگ موزیک سهیل را دنبال کنید و از فوق العاده ترین مطالب سایت ها لذت ببرید
وبلاگ شخصی موزیک سهیل

طبقه بندی موضوعی
سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۵۴ ق.ظ

آیا از هزینه کاشت مو در ایران خبر دارید؟

سالیان سال است که محققان بین المللی مو کشف کردند که موهای پشت سر به طور ژنتیکی برنامه ریزی شده است که برای یک عمر رشد کند. این کشف بهترین راه حل موثر برای درمان ریزش مو است. آیا می دانید هزینه کاشت مو در ایران چقدر است؟

سرفصل ها  نمایش 

افرادی که از کم حجمی موی خود رنج می برند، این امکان را دارند که با مراجعه به بهترین کلینیک بهداشتی پوست و مو به کاشت موی خود بپردازند. قیمت کاشت مو برای خانم ها با آقایان کمی متفاوت است. موی سر از آن دسته عوامل زیبایی به حساب می آید که تمام افراد به دنبال آن هستند.

پزشکان روش های مختلفی را برای کاشت مو در نظر می گیرند. اگر شما دچار ریزش مو مکرر شده اید، بدون شک بهترین راه برای به دست آوردن مجدد موها روش کاشت موی طبیعی است. این روش به شما حس زندگی و زیبایی خواهد داد.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با هزینه کاشت مو طبیعی در ایران و سایر هزینه هایی که باید برای کاشت مو متقبل شوید صحبت کنیم. با کلینیک رویان سلامت همراه باشید.

هزینه کاشت مو در تهران

هزینه و قیمت های کاشت مو در تهران با سایر شهرهای ایران کمی تفاوت دارد. برای این عمل زیبایی نیز تقاضا بسیار زیاد است؛ به عنوان مثال، پزشکان و تکنسین های کاشت مو سالانه اقدامات بی شماری را انجام می دهند که باعث می شود آنها نسبت به سایر پزشکان باتجربه تر و ماهرتر باشند.

پزشکان در ایران شرایط مناسبی را برای افراد با بودجه محدود فراهم کرده اند که تمام افراد این امکان را داشته باشند که به راحتی کاشت مو را در ایران انجام دهند. باید این نکته را خاطرنشان کرد که کیفیت ارائه شده توسط پزشکان یا تکنسین های ایرانی بسیار بالاتر از سایر کشورها از جمله ترکیه و هند است.

قیمت کاشت موی طبیعی در تهران

بدون شک ریزش مو یکی از ناراحت‌کننده‌ترین اتفاقاتی است که در زندگی اکثر افراد ممکن است رخ دهد. افرادی که از ریزش سریع مو رنج می برند، احتمال دارد هنوز سن بلوغ را نیز تجربه نکرده باشند. این امر باعث افسردگی و عدم اعتماد به نفس فرد خواهد شد.

آن ها فکر می کنند که برخورداری از مو برابر با زیبایی، جوانی و اعتماد به نفس است. در چنین مواردی افراد باید به دنبال بهترین راه حل باشند. تنها راه حل دائمی نیز جراحی کاشت مو است. هزینه پایین این جراحی و پزشکان متخصص واجد شرایط دو دلیل عمده برای این انتخاب است.

کاشت مو در شهرهایی مانند مشهد، تهران، اصفهان و شیراز رواج بیشتری دارد. از آنجایی که متقاضیان بیشتری برای کاشت مو وجود دارد، در نتیجه پزشکان باتجربه تری در این شهرها مشغول به کار هستند که سال ها این روش جراحی را با روش های مدرن انجام می دهند.

کاشت مو بدون بیهوشی است، اما با بی حسی موضعی نیز انجام می شود و شخصی که تحت این عمل جراحی قرار می گیرد، هنگام پیوند مو هیچ گونه دردی روی سر احساس نخواهد کرد؛ بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم که به جای فکر کردن درباره هزینه کاشت، به زیبایی که در انتظار شماست فکر کنید.

قیمت کاشت مو در زعفرانیه نیز مانند سایر نقاط تهران به عواملی بستگی دارد که ممکن است در هزینه کاشت تاثیر بگذارد.

هزینه کاشت مو چقدر است؟

6 عامل موثر در هزینه کاشت مو در ایران وجود دارد که باید از آن ها اطلاع داشته باشید.

  • شهر : میزان ​​هزینه کاشت مو در ایران از شهری به شهر دیگر متفاوت است. به عنوان مثال هزینه کاشت مو در مشهد و شیراز کمتر از کاشت مو در تهران است.
  • امکانات پزشکی مختلف : هزینه کاشت مو در کلینیک ممکن است متفاوت باشد. این بدان معناست که برخی از کلینیک ها به امکانات پزشکی مدرن و به روز مجهز هستند که در قیمت تاثیر می گذارد.
  • روش کاشت مو : هزینه روش FUE اغلب بیشتر از FUT است.
  • هزینه کاشت مو به ازای هر پیوند و مقدار آن : تعیین متوسط ​​هزینه کاشت مو دشوار است. زیرا به تعداد گرافت های مورد نیاز بیمار بستگی دارد و از 1000 تا ۵۵،۰۰ پیوند ممکن است لازم باشد. هرچه تعداد گرافت بیشتر باشد، هزینه آن نیز بیشتر است.
  • اندازه یک ناحیه بدون مو : هزینه کاشت مو برای ریش، سر و ابروها به دلیل اندازه این نواحی دستخوش تغییر است.
  • مهارت و تجربه متخصص : پزشکان باتجربه و نظرات مثبت بیماران ممکن است در افزایش قیمت کاشت مو تاثیرگذار باشد. انتخاب یک پزشک بسیار ماهر از عوامل اصلی موفقیت در عمل است.

کاشت مو در ایران

با توجه به موج جدید علاقه افراد به انجام عمل های زیبایی، بسیاری از کشورها کماکان در تلاش هستند که خدمات کیفی و امکانات به روز در اختیار بیماران خود قرار دهند. با این وجود، این تنها مسئله قابل توجه نیست. کاشت مو یک روش پیچیده است که باید توسط یک جراح پلاستیک ماهر و کاردان انجام شود.

بنابراین در همان آغاز، شما باید وقت زیادی را صرف جستجوی متخصصان در این زمینه کنید که متخصصی را با تجربه گسترده و دانش قابل توجه در این نوع جراحی زیبایی انتخاب کنید. در طی چند دهه گذشته، شهروندان کشورهای همسایه علاقه مند شده اند که در ایران توسط جراحان ماهر ایرانی کاشت مو را انجام دهند.

دلیل اصلی این انتخاب ممکن است این باشد که ایران در میان کشورهایی که دارای میزان بالایی از جراحی های پلاستیک هستند، در رده نخست قرار گرفته است. براساس مطالعات اخیر، از هر پنج مرد سه نفر در ایران قبل از 50 سالگی کچل می شوند.

بر این اساس، تعداد متقاضیانی که مشتاق به انجام این عمل هستند، در حال افزایش است. نکته مهم دیگری که باید ذکر شود این است که با سفر به ایران افراد این امکان را خواهند داشت که به یک جامعه قدرتمند متخصص و دارای مهارت هیئت مدیره دسترسی آسان داشته باشند که نه تنها دانش گسترده ای در زمینه رشته خود دارند، بلکه به سال ها تجربه مجهز هستند.

جراحان ایرانی در انجام جراحی های زیبایی به خصوص کاشت مو محبوبیت زیادی در بین کشورهای همسایه پیدا کرده اند؛ زیرا سالانه بسیاری از اقدامات را با موفقیت انجام می دهند. بیشتر این افراد از دانشگاه های نخبه فارغ التحصیل شده اند. سپس دوره های ویژه و بورسیه های جراحی پلاستیک را در کلینیک های مدرن گذرانده اند. علاوه بر این، اکثر آن ها اعضای انجمن های جراحی پلاستیک یا سایر تخصص های آمریکایی و اروپایی هستند.

در نتیجه، اطمینان حاصل کنید که جراحان ایرانی کل روش کاشت را برای شما شرح می دهند و موثرترین روش را بر اساس اهداف و نیازهای شما تعیین می کنند. در این صورت، شما نتایج مطلوب خود را بدون نگرانی به دست می آورید.

مسئله دیگری که حائز اهمیت است، این است که نتایج کاشت مو در ایران از ایمنی و رضایت بالایی گزارش شده است. یک مطالعه انجام شده در رابطه با میزان موفقیت کاشت مو در ایران به وضوح نشان می دهد که این عمل موفقیت بالایی را با حداقل عوارض و خطرات ممکن ارائه می دهد.

علاوه بر تمام مواردی که در مقاله ذکر کرده ایم، این نکته را به یاد داشته باشید که انتخاب یک جراح مناسب برای کاشت مو یک مرحله اساسی است. با جستجوی تعداد عملیاتی که متخصصان انجام می دهند، تجربیات آن ها و گالری های قبل و بعد از آن، این فرصت را خواهید داشت که شخصی را پیدا کنید که به شما کمک کند به بهترین شکل ممکن نیازهای خود را برطرف کنید.

هزینه کاشت مو برای خانم ها

این نکته را بدانید که ریزش مو جنسیت نمی داند. امروزه چه زن و چه مرد، دچار ریزش مو می شوند. قبل از اینکه به هزینه ها و قیمت ها‌ی کاشت فکر کنید و تحت هر روش کاشت مو قرار بگیرید، باید علت ریزش مو خود را دریابید.

ترمیم مو فقط با ریزش موی ارثی امکان پذیر است. اگر علت طاسی ارثی باشد، این امکان وجود دارد که از چندین روش برای تسهیل ترمیم و بازیابی تراکم های بالاتر استفاده کرد. یک مزیت اصلی در ارائه خدمات برای خانم ها این است که به این دلیل که موهای خانم ها از تراکم بالاتری برخوردار است، کاشت مو نیز نتیجه مطلوب و قابل توجهی دارد.

این واقعیت وجود دارد که ریزش موی ارثی زنان به ندرت منجر به طاسی کامل می شود. هزینه ها و قیمت های کاشت مو زنان به تعداد پیوندها و همچنین به نوع روشی که انجام می شود، بستگی دارد. ریزش موی زنان اغلب توسط خودشان نادیده گرفته می شود و اصلا به آن فکر نمی کنند.

بنابراین دریافت اطلاعات و پاسخ های شایسته و همچنین درمان های لازم برای خانم ها دشوار است. با این وجود ریزش مو در زنان بسیار شایع است. در حدود ۳۰ درصد از زنان در طول زندگی خود مقداری موی کم پشت را تجربه می کنند.

علاوه بر این، در ریزش مو ممکن است بر روح و روان فرد تاثیرگذار باشد. زیرا زنان بیشتر از مردان با استرس و اضطراب دست و پنجه نرم می کنند.

قیمت کاشت مو در مردان

طاسی الگوی مردانه (MPB) اکثر مردان را در برخی از مراحل زندگی خود تحت تاثیر قرار داده است. تعداد بیشتری از آن ها به کاشت مو روی می آورند که موی ضخیم تری پیدا کنند. اگرچه شناخته شده است که نتایج بسیار خوبی دارد، اما نمی شود انکار کرد که کاشت مو یک روش گران قیمت است که با خطرات خاصی همراه است.

مردان نیز همانند زنان از کم حجمی و ریزش مو رنج می برند و در تلاش هستند راهی بدون بازگشت برای به دست آوردن مجدد موی خود پیدا کنند. طاسی مردان برای آن ها تبدیل به یک کابوس وحشتناک شده است و بر اعتماد به نفس آنها نیز تاثیر می گذارد.

هزینه کاشت مو به روش sut

SUT یکی از جدیدترین روش های کاشت مو در جهان است که هیچ زخمی روی سر شما باقی نمی ماند و توسط FDA تایید می شود. این روش در بسیاری از موارد برای درمان ریزش مو در زنان و مردان استفاده شده است. کاشت SUT در مقایسه با سایر روش های کاشت مو مانند FIT و FUT یک روش جدید است.

تمام مراحل کاشت توسط پزشک شما کنترل و به وسیله دستگاه های خودکار انجام می شود. در کاشت SUT، فولیکول های مو به صورت دستی برداشته و پیوند نمی شوند، بلکه آنها با یک لیزر از محل اهدا کننده که معمولاً پشت سر شما‌ست جدا، سپس منجمد و در نهایت به مناطق طاس منتقل می شوند.

به دلیل یخ زدن فولیکول های مو تا زمان کاشت از تخریب آنها جلوگیری خواهد شد. در این روش به دلیل وجود پانچ لیزر و سیستم انجماد، درصد بسیار کمی از ریشه مو هنگام برداشت و کاشت از بین می رود. در روش SUT، متقاضی بیهوش نمی شود، اما از بی حسی موضعی استفاده می شود.

از جراحی و برداشتن لایه های پوست در این روش خبری نیست. این تقریبا مانند روش FIT است، به این معنی که فقط فولیکول های مو حمل می شوند، اما استفاده از ابزارها و فناوری جدید دلیل کسب نتایج بهتر است. عوارض جانبی در روش کاشت SUT زیاد نیست.

این روش همچنین در بهبودی کوتاه مدت، سوراخ شدن، زخم شدن و خونریزی نقش مهمی دارد. میزان انتقال فولیکول های مو از محل اهدا کننده به محل گیرنده نیز از سایر روش های کاشت مو بیشتر است و پزشک این امکان را خواهد داشت که حداقل 10 هزار فولیکول را در هر جلسه جابجا کند و اغلب روش کاشت در یک جلسه تکمیل می شود.

از قیمت کاشت هر تار مو خبر دارید؟

یکی از فاکتور های مهم در انجام کاشت مو قیمت کاشت هر تار مو است و برای هر فردی که تمایل به انجام کاشت مو دارد، عاملی بسیار مهم به حساب می آید. با توجه به وضعیت اقتصادی حال حاضر هزینه ها از ارزش بسزایی برخوردار هستند.

هزینه کاشت مو با روش sut بستگی به وسعت ریزش فرد دارد که مشاورین مرکز تخصصی مو با مشاوره های سودمند بهترین روش را برای کاشت موی افراد در نظر می گیرند. لیکن به ‌طور متوسط هزینه کاشت مو به روش sut  از 5000000 تومان الی 7000000 تومان اعلام شده است، این قیمت قطعی نیست. زیرا ممکن است این هزینه ها برای هر فردی تغییر کند.

هزینه کاشت مو می‌تواند بسته به دلایل مختلفی متفاوت باشد. عواملی که در قیمت کاشت تاثیر می گذارد، به شرح ذیل است:

  • تعداد تارهای مویی که به پوست سرتان پیوند می‌خورد.
  • جنس مونیز باعث اختلاف هزینه می‌ شود.
  • روش‌های مختلف کاشت مو از قیمت‌های متفاوتیبرخوردار هستند.
  • مراقبت‌های بعد از عمل ممکن است هزینه‌ بر باشند.

کاشت مو مانند سایر عمل های زیبایی تحت پوشش بیمه قرار نمی‌ گیرد. فقط برخی بیمه ‌های تکمیلی با بندهای خاص زیبایی ممکن است وظیفه هزینه‌ های داروهای کاشت مو را برعهده بگیرند. به همین دلیل از دغدغه‌ های اصلی متقاضیان کاشت مو تامین هزینه آن است.

هزینه کاشت مو در کلینیک رویان سلامت

برای تعیین هزینه کاشت موی طبیعی باید امکانات و تجهیزات کلینیک، تخصص و مهارت متخصصان، برخورداری کلینیک از مجوز وزارت بهداشت و درمان و همچنین برخورداری از خدمات بعد از کاشت مو مانند پانسمان، شستشو و ویزیت به موقع را در نظر بگیرید.

در این کلینیک از ۴ روش کاشت مو از جمله sut, superfue  ترکیبی fit و fut  و سوپر ترکیبی استفاده می شود. هرکدام از این روش ها با توجه به وسعت ناحیه طاسی و میزان تراکم کاشت مو هزینه متفاوتی خواهند داشت. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و اطلاع از هزینه کاشت مو به روش ترکیبی با کلینیک تماس بگیرید.

قیمت کاشت مو با لیزر

هر روز ، بیشتر مردم حدود 100 تار موی سر خود را از دست می دهند. سومین و موفق ترین روش کاشت مو که در سراسر دنیا انجام می شود، کاشت مو به روش  sut نام دارد که در این روش این امکان وجود دارد که تا 14000 تار مو در یک جلسه کاشته شود. این روش با دستگاه انجام می شود.

در روش  sut از سوزن های برش لیزری استفاه می شود که این سوزن ها، کار برداشت مو را بسیار طبیعی کرده است به گونه ای که بعد از کاشت مو کسی متوجه کاشت موی شما نمی شود. از دیگر مزیت هایی که این روش برخوردار است، مرحله های حساس برداشت و نگهداری است.

در هیچکدام از دو روش کاشت مو به این موضوع توجه خاصی نشده است. این روش هیچ دوران نقاهتی ندارد. بنابراین اگر قصد کاشت موی طبیعی دارید، بهتر است روش لیزری را انتخاب کنید. نگران هزینه های آن نیز نباشید؛ زیرا این روش از کمترین هزینه کاشت مو برخوردار است

قیمت کاشت مو بایوفایبر

کاشت مو بیوفیبر برای کمک به افرادی است که حتی در ناحیه اهدا کننده نیز از طاسی کامل رنج می برند، جایی که پزشک فولیکول های پیوند موی طبیعی را استخراج می کند. کاشت بیوفیبر با هدف کاشت موی ساخته شده از الیاف ظریف دارای همان شکل و بافت موی طبیعی است.

در ابتدای عمل، پزشک و بیمار علاوه بر بافت موی فر یا صاف، رنگ و نوع مو را نیز انتخاب می کنند. فیبرها شبیه موهای طبیعی آماده می شوند و سپس، پزشک با استفاده از بی حسی موضعی ناحیه را بیحس می کند که بیمار هیچ گونه دردی را احساس نکند، سپس پزشک موها را کاشته و برش های کوچکی در پوست سر ایجاد می کند.

معمولا در طی چند روز بعد از کاشت مو با بیوفیبر محل عمل بهبود می یابد. از زمان باستان، افراد سعی می کنند که به ظاهر ایده آل برسند و از ظاهر خود احساس رضایت کنند. متخصصان نیز در زمینه کاشت مو نتایج مطلوبی را به دست آورده اند که مشکلات طاسی را برطرف کنند.

در قرن مصر باستان، کلاه گیس برای اولین بار ساخته شده است. این اولین تلاش برای درمان طاسی در طول تاریخ است. کاشت موی بیو الیاف از ابتدای دهه 70 آغاز شده است که در آن متخصصان روشی را برای الیاف بیوفیک مشابه موهای طبیعی کشف کرده اند.

به همین دلیل biofibre یک نوآوری بزرگ علمی به حساب می آید. در ادامه به چند نمونه از مزایای روش کاشت مو خواهیم پرداخت:

  • سریعترین نتیجه را به همراه دارد به گونه ای که در آن فرد نتیجه کاشت را مستقیما بعد از اتمام کار مشاهده می کند. هر چه علم پزشکی در این زمینه پیشرفت می کند، کیفیت کار نیز بیش از پیش نمایان می شود؛
  • به دلیلالیاف بیولوژیکی در مقایسه با کاشت موی طبیعی از قیمت به صرفه ای برخوردار است و نیازی به مرحله استخراج ندارد؛
  • بیوفیبربرای استخراج فولیکول ها، جایی که مو از الیاف خاصی شبیه به شکل ظاهری مو ساخته شده، به ناحیه اهداکننده نیاز ندارد؛
  • بعداز کاشت جای زخم و عوارض جانبی وجود ندارد؛
  •  
  • به دوره نقاهت نیازی ندارد و بیماربعداز پایان کاشت مو این امکان را دارد که به زندگی عادی خود برگردد.

هزینه کاشت مو به روش ترکیبی

در کلینیک بهداشتی کاشت مو، پزشکان همچنین نوعی روش درمانی ترکیبی برای کاشت مو ارائه می دهند که جنبه های FUE (برداشتن واحد فولیکولار) و FUT (پیوند واحد فولیکولار) را با یکدیگر ترکیب می کنند. این روشی است که اگر ریزش مو در مرحله پیشرفته قرار داشته باشد، نتیجه بهتری به ارمغان می آورد.

ترکیبی از دو روش پیوند برای دستیابی به موهای دارای چگالی بالا در سریع ترین زمان ممکن استفاده می شود. این روش پیوند از مزایای FUE و FUT به صورت یکجا بهره می برد. برای FUT یک نوار افقی از پوست دارای مو از ناحیه اهدا کننده اغلب در پشت و دو طرف پوست سر استخراج می شود که حاوی چندین فولیکول مو است. سپس بافت نواری توسط یک تیم باتجربه در زیر میکروسکوپ به گرافت های کوچک (واحدهای فولیکولی) با 1-3 فولیکول مو در هر پیوند تقسیم و سپس این گرافت ها به ناحیه گیرنده وارد می شوند.

ترکیبی از این دو روش بهترین راهکار برای درمان بیمارانی است که دچار ریزش شدید مو شده اند. روش ترکیبی ابتدا شامل استخراج بافت های نوار برای FUT و سپس نهایی سازی فرآیند با FUE است. با استفاده از FUT برای به دست آوردن پیوند مو، پزشکان کارآمد به استخراج واحدهای فولیکولی فراوان یک باره دست خواهند یافت.

با چنین فرآیند مدبرانه ای، در مدت زمان عمل صرفه جویی می کنید. در پایان کار، شما به موهای طبیعی با تراکم و ضخامت بیشتری دست خواهید یافت. روش ترکیبی گاهی اوقات بهتر از یک روش تک کاشت مو برای موارد شدید ریزش مو است.

روش های کاشت مو ظاهر کلی فرد را بهبود می بخشد و اعتماد به نفس از دست رفته او را تقویت می کند. در این روش نیز مانند سایر روش های کاشت مو تعیین قیمت کاشت بعد از جلسه مشاوره و مشخص شدن تعداد گرافت های لازم برای کاشت صورت می گیرد.

این قیمت بسته به تعداد گرافت هایی که کاشته می شود، دستخوش تغییر است، به ازای تعداد گرافت بیشتر هزینه بیشتری را باید متقبل شوید. این هزینه از روش FIT ارزان تر و از روش FUT گران تر است.

سوالات متداول درباره هزینه کاشت مو

در این بخش از مقاله به سوالاتی خواهیم پرداخت که ممکن است برای شما مفید باشند.

آیا مویی که کاشته می شود، دائمی است و نمی ریزد؟

پاسخ مثبت است. این مو ها دائمی هستند و از آن جایی که از پشت سر برداشته می شوند به علت دارا نبودن گیرنده هورمونی نمی ریزند؛ بنابراین وقتی جلوی سر کاشته شوند نیز بدون ریزش باقی خواهند ماند.

آیا کاشت مو درد دارد؟

برای انجام پیوند مو، در ابتدا به ناحیه سر و بانک مو بی حسی موضعی تزریق می شود که بعد از گذشت چند دقیقه پوست سر شما کاملا بی حس می شود و هیچگونه دردی احساس نخواهید کرد. ممکن است پس از گذشت چند ساعت از پیوند مو، به دلیل از بین رفتن اثر بی حسی، بیمار درد خفیفی در نواحی پیوند شده حس کند که با استفاده از دارو و پماد این مشکل حل می شود.

فرایند کاشت مو چه مدت طول می کشد؟

هرچه میزان ریزش مو بیشتر و ناحیه مورد نیاز پیوند وسیع تر باشد، کاشت مو زمان بیشتری را می گیرد؛ درصورتی که ناحیه طاسی سر شما بزرگ باشد، ممکن است برای تکمیل کاشت مو چندین جلسه نیاز شود. البته روش کاشت مو نیز تاثیر فراوانی در مدت زمان انجام آن دارد.

آیا محدودیت سنی در کاشت مو وجود دارد؟

معمولا سنین بین 25 تا 50 سال به عنوان بهترین سن برای متقاضیان کاشت مو به شمار می آیند. در سنین پایین تر ممکن است الگوی ریزش نامنظم و ادامه دار باشد و در سنین بالا ممکن است به دلیل ضعف جسمانی یا بیماری امکان انجام پیوند مو وجود نداشته باشد.

منبع :کلینیک رویان سلامت

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۷
soheil shahriyari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی