بهترین اخبار روز جدید از سایت های مختلف | موزیک سهیل

اخبار جدید سایت های جدید - موزیک سهیل
مشخصات بلاگ

موزیک سهیل - خبرهای روز سایت ها و وبلاگ های جدید - تنها بلاگ خبر های جدید سایت ها - وبلاگ موزیک سهیل را دنبال کنید و از فوق العاده ترین مطالب سایت ها لذت ببرید
وبلاگ شخصی موزیک سهیل

طبقه بندی موضوعی
پنجشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۹، ۰۴:۱۵ ق.ظ

انواع نخ بخیه و خرید نخ بخیه جراحی

 

بعد از هر عمل جراحی کوچک یا بزرگ ، لازم است که برش بدن را با بخیه ببندید. خرید نخ بخیه جراحی انتخاب نخ استفاده شده برای این کار نیز مستلزم استفاده از حساسیت و دقت بالا است که از ویژگی های تولیدکنندگان این نخ است.

انواع بخیه های جراحی بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند قطر بخیه ، طبیعی یا مصنوعی بودن و قابل جذب بودن یا نبودن است. بخیه های تک لایه یا چند لایه یکی دیگر از معیارهای طبقه بندی آنهاست.

هنگام خرید تجهیزات پزشکی جراحی ، توجه به این نکات کاملاً ضروری است.

در این مقاله به بررسی این دسته ها می پردازیم و مختصراً مشخصات هر یک از آنها را مرور می کنیم.
انواع بخیه بر اساس روش بافت

نخ های مورد استفاده در جراحی براساس روش یا ساختار تهیه آنها است. این نخ ها همچنین برای استحکام کافی در دوخت قسمت های بدن لازم است. به همین دلیل ، آنها با درخشش ضخامت و دوام لازم را به دست می آورند. برای انجام این کار ، در صورت لزوم ، چندین لایه از این نخ ها کنار هم قرار گرفته و به روشی خاص ترکیب می شوند.

مطابق این دسته ، بخیه ها یا بخیه های جراحی به انواع تک لایه و چند لایه تقسیم می شوند. هر یک از این نخ ها در موارد مختلف جراحی استفاده می شود. تفاوت اصلی بین آنها دوام بالاتر نوع چند لایه نسبت به تک لایه است که باعث افزایش طول عمر آنها می شود.

این نوع نخ های چند لایه به احتمال زیاد باعث عفونت بعد از عمل می شوند. از طرف دیگر بخیه های تک لایه با وجود دوام کمتر و طول عمر کمتر احتمال آلودگی ندارند. این خاصیت برای نخ های تک لایه یک امتیاز است که استفاده از آنها را در جراحی های حساس و حساس امکان پذیر می کند.
طبقه بندی نخ بخیه بر اساس قابلیت جذب

انواع بخیه ها نیز بر اساس توانایی جذب آنها در بدن طبقه بندی می شوند. خرید نخ بخیه جراحی قبلاً همه بخیه های مورد استفاده در جراحی ها غیر قابل جذب بودند و پس از یک دوره جراحی و بهبودی ، جای زخم و برش توسط پزشک مربوطه برداشته شده یا برای همیشه روی بدن باقی مانده است.

امروزه نیز از این نوع بخیه های جراحی استفاده می شود. این ویژگی کار با جراحی های داخلی بدن را آسان می کند. البته دوام این نخ ها بعضی اوقات حیاتی است و با توجه به تشخیص پزشک انجام می شود.
برخی از انواع نخ های غیر جاذب به شرح زیر است

نخ بخیه نایلونی طبیعی و تک لایه است. این نخ دارای مقاومت زیادی است. اما گره های آن در جراحی چندان قابل اعتماد نیست.

از پلی پروپیلن ، یک بخیه مصنوعی تک لایه ، در جراحی های ترمیم پوست استفاده می شود. دوام این نخ آن را برای جراحی های حساس مانند جراحی کرونر قلب و جراحی های ظریف در هنگام زایمان مناسب می کند.

ظرفیت جذب بالای این نخ گران قیمت در احتمال آلرژی و مشکلات بعد از عمل بسیار کم است و استفاده از آن کاملاً تخصصی و بسیار دشوار است.

نخ ابریشم یا نخ ابریشم نوع دیگری از نخ جراحی با منشا طبیعی است. این نخ در عمل دارای مزایای بسیار مفیدی است. اما همچنین احتمال نسبتاً بالایی برای عفونت دارد که به عنوان یک نکته منفی در نظر گرفته می شود.

پلی استر آخرین مدل نخ بخیه است که نوعی مصنوعی و چند لایه است و دارای بافتی پیچیده و درهم است.
کدام نوع بخیه برای کدام جراحی مناسب است؟

علاوه بر ظاهر و دسته بخیه های جراحی ، کاربرد آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. انواع جراحی ها و بافت هایی که انجام می شود متفاوت است. برخی از بافت ها بسیار ظریف هستند و نیاز به جراحی های ظریف و ظریف دارند.

نخ مورد استفاده در این جراحی ها خرید نخ بخیه جراحی به همان اندازه ظریف است و دارای بافتی تخصصی است. اما در مورد بافت های سخت و ضخیم به نخ هایی با ضخامت و دوام بیشتر نیاز است. تشبیه درجه بندی ضخامت نخ های بخیه را با حرف O نشان می دهد. هرچه ضخامت نخ کم باشد و بافت و بافت آن ریزتر باشد ، تعداد آن بیشتر است. از این بخیه ها در بخیه های ظریف و جراحی های حساس تر استفاده می شود.
بخیه های جاذب به انواع زیر تقسیم می شوند:

 روده یک بخیه تک لایه است که به طور گسترده ای برای سزارین استفاده می شود. خرید نخ بخیه جراحی این نخ ریشه طبیعی و حیوانی دارد.

پلی دیوکسانون یا PDS که تک لایه و مصنوعی است. از این نخ در بخیه های نرم و بافتهای ظریف مانند عمل شکم و قلب استفاده می شود.

پلی گلیکون یک نخ پنبه مصنوعی یک لایه برای استفاده عمومی است. اما بهتر است در قسمت هایی از بدن که سلول های عصبی زیادی دارند از آن استفاده نکنید.

پلی گلاکتین یک نخ مصنوعی با منشا مصنوعی است و در جراحی های دست و صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

رشته های جاذب با منشا طبیعی به طور کلی باعث ایجاد آلرژی های زیادی شده و منبعی از عفونت های بعد از عمل هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۹
soheil shahriyari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی