بهترین اخبار روز جدید از سایت های مختلف | موزیک سهیل

اخبار جدید سایت های جدید - موزیک سهیل
مشخصات بلاگ

موزیک سهیل - خبرهای روز سایت ها و وبلاگ های جدید - تنها بلاگ خبر های جدید سایت ها - وبلاگ موزیک سهیل را دنبال کنید و از فوق العاده ترین مطالب سایت ها لذت ببرید
وبلاگ شخصی موزیک سهیل

طبقه بندی موضوعی
جمعه, ۵ آذر ۱۴۰۰، ۰۱:۵۴ ق.ظ

بازی های ارز دیجیتال و بلاکچین

بازی‌های ارز دیجیتال درآمدزا (P2E) به ترندی محبوب در دنیای بازی‌ها کامپیوتری تبدیل‌شده‌اند. درواقع آن‌ها با این رویکرد پا به میدان گذاشته‌اند که "برای به دست آوردن درآمد باید پول خرج کرد ". این جمله برای هر دو طرف بازی یعنی کاربران و توسعه‌دهندگان آن صدق می‌کند. در ادامه به بررسی چندی از این بازی‌های کریپتویی درآمدزا که نیاز به کمترین مقدار سرمایه‌گذاری اولیه دارند می‌پردازیم.

از اکسی اینفینیتی محبوب گرفته تا کریپتوبلیدز چالش برانگیز، بازی های در آمدزا (PLAY 2 EARN) بر بستر بلاکچین، تجربه غنی و لذت بخش به همراه فرصت های بسیار برای کسب درآمد را برای کاربران خود فراهم می کنند. در ادامه به بررسی برترین بازی های درآمدزا NFT می پردازیم.

بازی های رایانه ای هر روز در حال فراگیرتر شدن هستند. بهترین بازی های ارز دیجیتال صنعت بازی های رایانه ای اکنون ارزش 137 میلیارد دلاری دارد و نشانه ای مثبتی نیز وجود دارد که از بازه 5 ساله پیش رو می تواند از مرز 300 میلیارد دلار نیز بگذرد. در پشت این هیاهو، موج هیجان جدیدی بین بازیکن ها بخصوص در پلتفرم های موبایل ایجاد شده که  توانسته بازی ها را با تجربه کاربردی تر و دسترسی آسانتر عرضه کند و جمعیت بازیکن های این پلتفرم در حدود 2.6 میلیارد نفر برآورد می شود.

اما برای بعضی ها دیگر آنلاین بودن برای سرگرمی هدف اصلی نیست. به قول معروف وقت طلاست و بازیکن ها نیز این نصیحت را به جان خریده اند و متوجه شده اند که سرمایه گذاری بزرگی از وقت شان را در تجربه کردن دنیای مجازی انجام داده اند، اما پاداشی ناچیز نصیبشان شده است. پس به دنبال راه هایی گشتند تا با سرگرمی شان بتوانند کسب درآمد کنند. اما بجز حوزه ورزش های آنلاین (eSport)، فرصت دیگری برای کسب بازیکن های آماتور وجود نداشت. البته تا قبل از ظهور بازی های بلاکچینی.

با روی کارآمدن فناوری بلاکچین، صنعت بازی های رایانه ای متحول شد، بدین حالت که تصمیم گیرنده اصلی در مورد مسائل مالی بازی، بازیکنان بودند و نه توسعه دهنده گان. بازی های کریپتویی درآمدزا (P2E) روش مرسومی است که نباید دست کم گرفته شود. ولی قبل از ورود به جزئیات، بهتر است کارکرد کلی این سیستم را بهتر درک کنیم.

بازی های بلاکچینی چه هستند؟

بلاکچین نوعی از فناوری دفترداری یا بایگانی اسناد است که به عنوان سیستم ضبط و ذخیره سازی اطلاعات عمل می کند که قابل هک شدن یا دستکاری کردن نیست. سابقه تراکنش های شبکه طبق قوائد برای عموم قابل مشاهده است. بلاکچین باعث بوجود آمدن رمزارزهایی مانند بیتکوین و اتریوم شد که دنیایی از فرصت ها را پیش روی اقتصاد مجازی قرار داد. البته بازی سازان نیز قطعا متوجه این پتانسیل شده اند.

بطور معمول اکثر بازی ها دارای فروشگاه هایی هستند که در آنها آیتم هایی از قبیل اسلحه ها، آواتارها و لوت باکس ها به فروش می رسد. اما هیچ بازیکنی حتی با پرداخت پول واقعی، نمی تواند صاحب واقعی هیچکدام از این اشیا باشد. دلیلش هم این است که در صنعت بازی های رایانه ای، توسعه دهندگان مدل متمرکزی را دنبال کرده اند که به آنها تسلط کامل بر پویایی بازی را می دهد، از کنترل داستان گرفته تا دارایی های درون بازی که توسط کاربر با زحمت خودشان بدست می آید. به دلیل اینکه تمام این دارایی ها در مالکیت یک تیم یا تشکل واحد قرار دارد، بازیکن ها هیچ تملک واقعی بر دارایی های درون بازی و حتی حساب های کاربری شان ندارند. این مدل همچنین دیگر محدودیت هایی دارد که شامل نبود شفافیت و پتانسیل لازم برای تغییر سازوکار بازی ها می شود.

فناوری بلاکچین برای اولین بار مدل غیر متمرکز و عادلانه ای را برای بازارها را معرفی کرد که بازیکنان در آن مانند شرکت های بازی سازی حق صحبت کردن داشتند و دیگر کنترل کامل تجربه بازی ها در دست آن شرکت ها نبود. پتانسیل فناوری بلاکچین در صنعت بازی های رایانه ای حتی بیش از حوزه اقتصاد مجازی بود.

مالکیت واقعی: بازی هایی که بر بستر بلاکچین هستند به بازیکنان امکان می دهند تا مالکیت واقعی و کنترل کامل بر دارایی های درون بازی شان داشته باشند. این دارایی ها معمولا به شکل توکن های غیر قابل معاوضه یا به اختصار NFT هستند.

متاورس و تعامل متقابل: با لینک کردن دارایی های توکن شده در بلاکچین، بازیکن ها می توانند در فروشگاه بازی های مختلفی که در بلاکچین حضور دارند، دارایی خود را معامله یا به فروش برسانند.

تجربه ای عادلانه: فناوری بلاکچین باعث بوجود آمدن اکوسیستمی شفاف، آزاد و توضیع شده می گردد. اینبار بازیکن ها و نه شرکت های بازی سازی، مسئول پویایی بازی هستند و آنها می توانند برای تغییرات مدنظرشان در بازی رای دهند. این کار از خراب شدن تجربه بازی توسط افراد متقلب نیز جلوگیری می کند.

خلاقیت بی نهایت: وقتی که بازی روی سروری متمرکز اجرا می شود، توسعه دهندگان تصمیم گیرنده هستند و هر موقع که بخواهند، می توانند آن سرور را خاموش کنند. اما با فناوری بلاکچین بازیکن ها می توانند تا هر موقع که بخواهند به بازی کردن گیم دلخواه شان ادامه دهند، حتی اگر توسعه دهندگانش دیگر حضور نداشته باشند. همچنین قادر خواهند بود تا بازی را بصورت ارگانیک گسترش دهند و خط داستانی و دارایی های تازه ای برای خود ایجاد کنند.

در سال 2017 بازی کریپتوکیتی (CRYPTIKITTIES) به مرکز فرماندهی این انقلاب تبدیل شده بود و در آن بازیکنان قادر بودند بچه گربه های مختلفی را به صورت NFT خلق کنند و آنها را بخرند یا بفروشند. به دلیل استفاده از بلاکچین، هرکدام ازاین بچه گربه ها منحصر بفرد بودند و دارایی دیجیتالی به حساب می آمدند. هرچه نژاد بچه گربه شما نایاب تر بود، ارزش آن برای فروش بیشتر می شد ( گرانترین آنها به قیمت 172هزار دلار به فروش رفت).

این بازی نقطه شروعی برای رونق یافتن فروشگاه های مجازی بود که امروزه در دیگر عناوین به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا می توانید از بازی ها بلاکچینی کسب درآمد کنید؟

همانطور که قبلتر گفتیم 2 قابلیت هستند که بازی های بلاکچینی را منحصر بفرد می سازند: اولی یکپارچه شدن رمزارزهاست که برای پرداخت های درون پلتفرمی استفاده می شود و دیگری استفاده از NFT هاست. این توکن ها به کاربران مکان داده تا دارایی های منحصر بفرد خود را با دیگر بازیکن ها در بازی شان معامله کنند یا آنها را بین پلتفرم ها منتقل کنند. شما میتوانید همانند فعالیت های اقتصادی در دنیای واقعی، با شرکت در فروشگاه های درون بازی های بلاک چینی کسب درآمد کنید.

بازیکن هایی که بیشتر تلاش می کنند می توانند جوایز ملموسی از ساخته های خود بدست آورند و آنهایی ذوق هنری دارند هم می توانند با طراحی و فروش آیتم ها به درآمد برسند. پتانسیل بسیار زیادی در این حوزه وجود دارد و توسعه دهندگان بازی تازه به این فضای بکر ورود کرده اند.

دیگر افراد نیز به دنیای بازی به عنوان سرمایه گذار وارد شده اند و برخی دیگر نیز آنرا شغل و منبع اصلی درآمد می بینند.

چطور بازی های بلاکچینی را آغاز کنیم؟

پس اگر تا اینجا با مطالعه مطلب متقاعد شده اید که این فضا برای شما مناسب است، پس آستین های خود را بالا بزنید و آماده شوید. اکنون می خواهیم به جزئیات بیشتری بپردازیم. اول از همه شما به یک کامپیوتر، لپ تاپ یا گوشی هوشمند نیاز دارید. قدم اول بنظر آسان می رسد. در مرحله بعد باید صرافی دیجیتالی برای تبدیل پول رایج به رمز ارزها برای خود پیدا کنید. تعداد زیادی از این صرافی ها بوجود آمده اند ولی مهمترین نکته در انتخاب آنها، مشخص کردن خواسته ایست که شما از اصرافی انتظار دارید. سپس بسته به نیاز خود مقداری رمزارز اتریوم یا بایننس تهیه کنید زیرا اکثر بازی های بلاکچینی به این رمزارزها نیاز دارند. بعد از خرید رمزارز مورد نظر خود مانند دنیای واقعی به کیف پولی برای ذخیره آن نیاز خواهید داشت. به کیف پولی های دیجیتالی کریپتو والت نیز گفته می شود و مانند انتخاب صرافی، در این مورد نیز دست شما برای انتخاب بین گزینه های مختلف باز است. بعد از این مرحله، آخرین قدم شما انتخاب یکی از بازی ها و مشغول شدن به آن است.

بهترین بازی های بلاکچینی سال 2021

در مقایسه با مدل سنتی بازی ها، نمونه های بلاکچینی این صنعت هنوز بخش کوچکی از بازار را در اختیار دارند و هوز به نقطه بلوغ خود نرسیده اند. اما با این حرف قصد کوچک شمردن این حوزه را نداریم. با وجود نوپا بودن این حوزه، هم اکنون صدها بازی بلاکچینی ساخته شده که به آرامی در حال جذب میلیون ها بازیکن  و سرمایه های بسیار هستند. در ادامه به بررسی عناوینی می پردازیم که در حال حاضر ستاره های صحنه در دنیای بازی های بلاکچینی هستند.

مزایای بازی های بلاکچینی

بازی های بلاکچینی پتانسیل تغییر شکل دادن صنعت بازی های کامپیوتری به مدلی بهتر را دارد. بازیکنانی که در این بازی ها پول خود را خرج می کنند یا به عنوان بازیکن داوطلب و آزمایش کننده محیط های متاورس، وقت خود را در اختیار سازندگان بازی قرار می دهند می توانند با استفاده از تکنولوژی بلاکچین ادعای مالکیت برای آیتم های درون بازی داشته باشند.

چیزی که بازی های درآمدزا را جذاب می کند این است که بازیکن ها نه تنها می توانند دارایی های درون بازی را از آن خود کنند، بلکه می توانند آنها را معامله یا به فروش برسانند. این پلتفرم ها که GAMEFI نام دارد، به کاربران امکان می دهند تا جوایزی در قالبNFT (توکن غیر مثلی) یا دیگر اقسام دارایی های دیجیتالی بدست بیاورند. این توکن ها هم برای استفاده در فروشگاه های درون بازی و هم برای معامله در صرافی ها کاربرد دارد. در ادامه به بررسی فهرستی از برترین بازی های بلاکچینی می پردازیم که سازوکار درآمدزایی دارند.

فهرست بهترین بازی های درآمد زا NFT در ارز دیجیتال و بلاکچین

فهرست بهترین بازی های درآمد زا NFT در ارز دیجیتال و بلاکچین

بازی اکسی اینفینیتی (AXIE INFINITY)

بازی اکسی اینفینیتی (AXIE INFINITY)

این بازی را می توان پادشاه شکست ناپذیر کنونی در دنیای بازی های بلاکچین دانست که مرزهای دارایی های NFT  را جابجا کرده است. این بازی که به عقیده بعضی ها حال و هوایی مشابه بازی مشهور پوکیمون (POKEMON) دارد، تعداد زیادی اکسی (هیولاهای دیجیتالی) را شامل می شود که هر کدام یک NFT محسوب می شوند.

بازیکن ها می توانند این اکسی ها را بخرند، معامله یا تکثیر کنند و برای مبارزات با دیگر بازیکن ها و تیم ها در تورنومنت های فصلی به کار بگیرند. اکسی های نادر می توانند هزاران دلار ارزش داشته باشند و اخیرا تکه ای از زمین بازی به ارزش 1.5 میلیون دلار به فروش رفته است.

ویژگی که بازی اکسی اینفینیتی را از دیگر رقبای خود متمایز می کند، اقتصاد مجازی پررونق آن است. توکن های درون بازی اش یعنی SLP و AXS اخیرا شاهد رشدهای باورنکردنی (تا 5700%) بوده اند. و برخلاف دیگر عناوین بزرگ این حوزه، اکسی اینفینیتی بازیکن ها را به نقد کردن دارایی های شان تشویق می کند.

توکن AXS قابل تبدیل به اتریوم و ارزهای فیات (مانند دلار یا ریال) می باشد. این بازی در بعضی از کشورها مخصوصا فیلیپین به شدت مورد استقبال قرار گرفته تا جایی که بعضی ها آنرا به درآمد حاصل از شغل تمام وقت خود ترجیح می دهند.

هر فردی که بخواهد در دنیای بازی های درآمدزا بر بستر بلاکچین به اکتشاف بپردازد، قطعا در مسیر سفرش به بازی اکسی اینفینیتی برخورد خواهد کرد. این بازی هم اکنون دومین بازی برتر درآمدزا در کشور فیلیپین است و در سرتاسر جهان کاربران وفاداری پیدا کرده است.

بازیکن ها برای شروع بازی به 3 اکسی (هیولاهای بانمک درون بازی) نیاز دارند که از فروشگاه درون بازی قابل خریداری است. اگر سرمایه کافی برای خرید اکسی ها را نداشته باشید، می توانید از تیم های دیگر اکسی بگیرید و در ازای هزینه آن، درصدی از درآمد خود را به آنها بدهید.

در بازی 2حالت بازی PVE (بازیکن در برابر محیط بازی) وPVP  (بازیکن در برابر بازیکن های دیگر) وجود دارد که در حالت دوم جوایز بیشتری را در پیش دارد. دارایی های قابل خرید و فروش و معامله پذیر این بازی به نام های تکه های اکسی اینفینیتی (AXS) و شربت های دوست داشتنی (SLP) هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۹/۰۵
soheil shahriyari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی